De perfecte landingspagina voor jouw bedrijf bouwen

De perfecte website is de ideale manier om klanten te vinden en aan je te binden. Alleen is het dan natuurlijk wel belangrijk om te weten wat de perfecte website dan precies is. Hoe kan je achterhalen wat ervoor nodig is om mensen te lokken en te houden. Dat begint bijvoorbeeld al bij de perfecte landingspagina. Daarom is het dus ook heel waardevol om te weten welke dingen er op deze pagina moeten staan om er het maximale uit te kunnen halen. Alle reden om dit dus ook eens nader te onderzoeken als ondernemer.

Wat jij wil

In de eerste plaats is het belangrijk om te bepalen wat jij als ondernemer wil met je website en landingspagina. Eigenlijk is dit heel simpel. Je wilt bezoekers aantrekken en van die bezoekers wil je klanten gaan maken. Dat betekent dus dat jij iets moet bieden waar de klanten naar op zoek zijn. Dit is heel belangrijk om te weten. Je bent niet op zoek naar klanten die nog op onderzoek uit zijn. De landingspagina is er voor mensen die al weten wat ze willen. Nu is het zaak om met je kennis in woord en beeld die bezoeker te overtuigen klant te worden.

Wat de bezoeker wil

Zoals gezegd is de bezoeker al specifiek op zoek naar een bepaald product of een bepaalde dienst. Het gaat er dus niet om dat de bezoeker leert wat jij aanbiedt. Het gaat erom dat de bezoeker leert waarom jouw aanbod beter is dan dat van je klanten. Daarom is het dus ook altijd belangrijk om vanuit de bezoeker te denken. Zoekt deze een bepaalde niche? Of zoekt deze bijvoorbeeld de laagste prijs? Of is er een ander kenmerk wat je kunt gebruiken? Het is dan dus ook zaak om dit kenmerk voorop te stellen op de pagina.

Direct kunnen handelen

Wanneer je de landingspagina gaat inrichten aan de hand van wat je bevindingen zijn, dan is het belangrijk om één zaak goed voor ogen te houden. De bezoeker die je klant wilt maken moet dat eigenlijk direct kunnen doen. Als je dus bijvoorbeeld iets aanbiedt, dan moet de bezoeker dat direct op deze pagina kunnen afnemen. Je moet niet omleiden naar andere pagina’s. Hoe directer alles werkt, hoe groter je successen zullen zijn. Zorg er dus voor dat dit ook goed duidelijk is en dat alles goed werkt wanneer je de pagina compleet hebt. Dit maakt het verschil.

Optimale opbouw volgen

Eigenlijk is het heel simpel. Zorg dat de titel van de pagina exact aansluit op wat de bezoeker zoekt. Geef in een korte inhoud de belangrijkste punten weer op de pagina. Maak ook in beeld goed duidelijk wat je te bieden hebt. Zorg dat je met een call-to-action direct tot handelen kunt overgaan. Wanneer je deze vier stappen allemaal op de pagina verwerkt, dan kan je er zeker van zijn dat het zal werken. Nu is het vooral zaak om alles op orde te maken zodat je er direct mee aan de slag kunt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Wat je hebt aan conflicten als ondernemer

Wanneer je onderneemt, dan wil je natuurlijk dat alles zoveel als mogelijk op rolletjes blijft lopen. Dat neemt echter niet...

De beste bescherming voor je telefoon

Omdat je telefoon een centrale rol in je leven speelt, wil je er natuurlijk wel met zorg mee omgaan. Het...

De horloges waar je van mag dromen

Elke man draagt een horloge. Een horloge is dan ook misschien wel het accessoire waarmee elke man zichzelf compleet kan...

Waarom je alcohol tijdens het uitgaan moet afschaffen

Een biertje, wijntje of whisky op zijn tijd is zeker een aanrader. Alleen moet die tijd dan wel thuis of...

4 dingen die je niet moet doen als je een burn-out hebt

Een burn-out lijkt haast onvermijdelijk in de moderne werkomgeving. Meer en meer mensen krijgen ermee te maken. Het is dus...