Work

Waarom Balr zo sterk aan de weg timmert

Eigenlijk was het de bedoeling om helemaal geen winkel te openen. Inmiddels is er echter al in meerdere grote steden één geopend. Recentelijk nog in Utrecht. Wat is nu eigenlijk de reden achter het succes van kledingmerk Balr, de lijn van oud-voetballer Demy de Zeeuw? Hoe kan het toch dat deze shirtjes en petjes, die op het eerste oog misschien wat simpel lijken, het zo goed blijven doen, jaar na jaar. Om dat te begrijpen is het belangrijk om de ondernemersgeest erachter te begrijpen. Dit geeft een goede verklaring voor de ontwikkeling tot nu.

Ingangen in het wereldje

Wat in ieder geval belangrijk is om te begrijpen, is dat Demy de Zeeuw zelf niet zomaar iemand is. De voetballer heeft toegang tot een marketingmachine waar wij mannen natuurlijk zelf alleen maar van durven dromen. Denk eens aan alle beroemde spelers die hij kent, en die zij dan weer kennen. Het gevolg is dat er een enorm netwerk aan socialmedia-accounts ter beschikking staat van De Zeeuw, waarop miljoenen mensen wereldwijd zijn producten kunnen zien. Wat dus ook regelmatig gebeurt wanneer weer een bekende ster een shirt of petje draagt op een foto of tijdens een belangrijke presentatie.

Balr denkt verder dan nu

Wat in ieder geval opvalt wanneer gekeken wordt naar de manier waarop De Zeeuw aan Balr werkt en hoe hij zijn andere zaken regelt, is dat hij voortdurend verder denkt. De shirtjes en petjes zijn bijvoorbeeld inmiddels allang vergezeld van andere kledingstukken. Van truien en hoodies tot dikke jassen en andere items. Op die manier is er dus voor iedereen wel iets te vinden voor elk moment. Zelfs tassen en sneakers vallen tegenwoordig onder de vlag van het merk. Op die manier is er dus weinig zorg over voldoende aanwas gedurende het gehele jaar. Dit is erg belangrijk.

De andere kant op durven gaan

Wat ook opvalt is dat de ondernemer een andere kant op durft te gaan wanneer dit nodig wordt geacht. Zo was het bijvoorbeeld nooit de bedoeling dat er winkels van het merk in de straten van de steden zouden verschijnen. Tenminste, niet in eerste instantie. Inmiddels is dat wel anders. De winkels lijken nu toch in verschillende steden vaste voet aan de grond te krijgen. Daaruit blijkt dat het belangrijk is om als ondernemer aan een lijn vast te houden, maar wel de durf en de ruimte te hebben om een andere koers te varen wanneer dit beter blijkt te zijn.

In de toekomst

Juist door dit soort ontwikkelingen is het interessant om ook naar de toekomst van Balr te kijken. Daar is immers niet direct iets over te voorspellen. Dit maakt het voor beginnende ondernemers dus ook een belangrijke blauwdruk om te volgen. Wanneer je kijkt naar wat met dit merk is neergezet, dan kan je daar alleen maar van leren. Natuurlijk zijn er ook zaken die niet goed gaan, het is dus zeker ook interessant om verder te kijken naar wat er allemaal rondom het merk speelt en gespeeld heeft. Dit kan je veel helpen te groeien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.