General Motors laat je nu ook fietsen

0
100
General Motors laat je nu ook fietsen

Wie aan General Motors denkt, denkt misschien vooral aan musclecars met een enorme uitstoot. Dat is dan ook precies wat de fabrikant niet langer wil. Daarom neemt het allerlei maatregelen. Zo gaat het bijvoorbeeld een aantal automerken omvormen tot elektrisch merk. Daarnaast gaat het ook in de fietsen. De elektrische fietsen van GM zullen onder een eigen nieuwe tak worden verkocht. De echte liefhebber spits dan natuurlijk direct de oren. Wat mag je verwachten van deze nieuwe speler op de markt? Is er een reden om direct over te stappen op de fietsen?

Op de elektrische toer

Wat in ieder geval wel goed te begrijpen is, is dat General Motors zich direct stort op elektrisch fietsen. Dit is immers de markt waar het gebeurt op dit moment. Kijk alleen al om je heen in Nederland. Het is echt niet zo dat alleen maar oude mannen en vrouwen een accu op de fiets hebben. Iedereen heeft er veel baat bij. Daarom is hier dus ook wel wat te bereiken voor nieuwe spelers. Dit geldt zeker wanneer je met een leuk en bijzonder ontwerp komt. Dit is dan ook precies waar GM zich op gericht heeft.

De fiets kunnen opvouwen

General Motors springt in op een aantal trends die op dit moment in de wereld van mobiliteit gaande zijn. Deze trends zijn namelijk op de fiets net zo sterk aanwezig als in de autobranche. Het is bijvoorbeeld zo dat klein en wendbaar de trend is. Daardoor zie je steeds meer kleine stadsauto’s. Ook zie je daardoor een trend om vouwfietsen een nieuw leven in te blazen. Dit heeft GM dan ook als uitgangspunt genomen voor zijn elektrische fietsen. Alle modellen zijn opvouwbaar en op die manier dus ook gemakkelijk te gebruiken in allerlei verschillende soorten situaties.

Speciaal voor het verkeer

De elektrische fietsen van General Motors zijn vooral gericht op mensen die in het verkeer hun weg moeten vinden. Het is geen fiets voor de lange afstand. Al kan er wel zo’n 60 kilometer op de accu worden gereden. Dat kan dan ook nog eens tegen een snelheid van zo’n 25 kilometer per uur. Dat maakt het wel heel aantrekkelijk om er gebruik van te maken. In de stad is het op die manier een flink stuk gemakkelijker om van het station naar kantoor te komen. Dit is een goed voorbeeld van het gebruik dat GM voor ogen heeft.

Twee modellen

General Motors kiest ervoor om twee verschillende modellen op de markt te brengen. Al moet verschillende wel in perspectief gezien worden. Ze dragen namelijk verschillende namen, maar ze hebben wel dezelfde specificaties. Eigenlijk zijn er dus twee identieke fietsen op de markt gebracht door de fabrikant. De ene draagt de naam Merge, de andere draagt de naam Meld. In beide gevallen is er alles mee te doen wat je mag verwachten. Een goede reden om dus voor één van beide fietsen te kiezen als gebruiker. Dit maakt het woon-werkverkeer een flink stuk aantrekkelijker voor iedereen.

Nederland, België en Duitsland

Opvallend is dat General Motors vooral potentie ziet in Nederland, België en Duitsland. Dit is niet voor niets. Aangezien het gebruik in het verkeer ermee wordt gepromoot, is het juist in landen waar het openbaar vervoer en fietsen allebei hoog aangeschreven staan aantrekkelijk om de fiets aan te bieden. Dit is dan ook de reden waarom GM zich op Nederland en zijn buurlanden richt. Alle mogelijkheden worden dan ook op gelijkwaardige wijze aangeboden. Al is het wel mogelijk om korting te krijgen op de aanschaf door slim via de buurlanden in te kopen als gebruiker.

Met een app

Natuurlijk komen de fietsen ook met een app. Die draagt dezelfde naam als de merknaam van de fietsen: ARIV. Met de app kan je de fiets bedienen. Ook is er allerlei informatie op te krijgen. De smartphone is bovendien gemakkelijk via USB-poorten op de elektrische fiets van General Motors aan te sluiten. Zo kan je dus de app gebruiken voor de optimale rijervaring. Dit maakt het alleen maar nog aantrekkelijker. Op die manier is ook nog eens echt het maximale uit de fietsen te halen. Dit is natuurlijk wel een belangrijke voorwaarde voor de moderne man van tegenwoordig.

Aandacht voor het design

Natuurlijk is het ook nog eens zo dat de fietsen er goed uitzien. Denk dus niet aan de klassieke geblokte vouwfiets die je op de camping van opa en oma zag. De fietsen zijn flink mooi afgewerkt met veel oog voor detail. Natuurlijk mag ook de ledverlichting niet ontbreken. Die is zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde geplaatst. Op die manier is de fiets dus ook voor allerlei soorten gebruik geschikt gemaakt. Dit maakt het alleen maar nog interessanter om de mogelijkheden eens goed te verkennen. Mogelijk kan de GM-fiets ook voor jou de oplossing zijn.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.