Zoveel mogelijk verbranden? Kies één van deze sporten!

0
139

Sporten doe je omdat het goed is voor de gezondheid. Net als voor al het andere in het leven geldt, wil je ook tijdens je work-out alles eruit halen. Dat begint al bij het kiezen van de juiste sport. De ene inspanning helpt je namelijk meer calorieën te verbranden dan de andere. Wil je optimaal effect van alles wat je doet? Dan is het aan te raden om één van de volgende sporten te kiezen. Zo weet je in ieder geval zeker dat je alles eruit hebt gehaald tijdens de training.

Een duik in het zwembad

Om daarna flink wat baantjes te trekken natuurlijk. Zwemmen is een sport die een flinke inspanning vergt. Daarom staat deze sport ook zo hoog op de lijst bij specialisten. Je kunt al zo’n 900 calorieën in een uur kwijtraken als je stevig door zwemt. De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel. Je moet natuurlijk flink veel spieren gelijktijdig gebruiken om te kunnen zwemmen. Er is eigenlijk geen sport te bedenken waarbij je net zoveel spieren tegelijk moet gebruiken. Trek een paar maal per week een flink aantal baantjes en je zal er zeker effect van merken.

Word net als Badr en Rico

Dat de beste kickboksers van het land er zo goed uitzien is ook niet zonder reden. De training die zij op dagelijkse basis moeten ondergaan is zo intensief, dat het lichaam niet anders kan dan afvallen tot het in de ideale conditie is. Een belangrijk ander punt om mee te wegen is dat kickboksen ook de conditie flink verbetert. Dat betekent dus dat je op termijn de training ook beter kunt volhouden en er dus voldoende potentie is om te groeien. Zo blijf je dus lange tijd de voordelen ervan merken als man.

Ouderwets het veld op

Voetbal blijft natuurlijk mannensport nummer 1, of de vrouwen nu de wk-finale halen of niet. Het is ook nog eens van de sporten waar je flink wat calorieën mee kwijt kunt raken. In 90 minuten wedstrijd kan je al snel zo’n 750 calorieën kwijtraken. Mits je natuurlijk wel voldoende inspannend bezig bent en met regelmaat sprintjes trekt en slidings maakt. Let ook op. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling om er daarna een intensieve derde helft aan te plakken. Dan doe je alles wat je net hebt gepresteerd direct alweer teniet. Dit schiet niet op.

Houd het lekker simpel

Tot slot kan je het ook gewoon lekker simpel houden. Laat bij de specialist een goed paar hardloopschoenen aanmeten en ga de weg op. Het is misschien niet de sport die het meest verbrandt per training, maar het is wel de meest laagdrempelige sport. Je kunt er direct aan beginnen en je hebt er eigenlijk buiten die goede schoenen niets voor nodig. Dat is ook de reden waarom zoveel mannen ervoor kiezen. Wanneer je wat strakker in je vel wilt komen te zitten, dan wordt het de hoogste tijd om dit zelf ook eens te overwegen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.