in de sportschool
Health

In de sportschool hoe moet ik mij gedragen?

Natuurlijk wil je er als man het maximale uithalen. Bovendien wil je ook dat de mannen en vrouwen om je heen de best mogelijke resultaten in de sportschool bereiken. Dus waarom doe je deze dingen dan? Of juist niet? Wanneer je je aan een aantal simpele leefregels zou houden, dan zou je veel meer bereiken. Daarom is het tijd om daar nu dan maar eens mee te beginnen. Wanneer je de volgende tips opvolgt, dan zal je zien dat je met sprongen vooruitgaat. Alle reden om deze tips serieus te nemen dus.

Focus je op jezelf in de sportschool

Dat betekent dus niet alleen dat je serieus aan de slag gaat in de sportschool. Het betekent ook dat je je niet te veel met anderen bemoeit. Zeker niet wanneer je ertoe geneigd bent om vaak ongevraagd advies te geven. Zelfs wanneer je het goed bedoelt. Je bent er immers om zelf je routine af te werken en niet om te doceren. Waarschijnlijk ben je daar ook helemaal niet toe gekwalificeerd. Bovendien het gaat uiteindelijk toch ook gewoon om je eigen gezondheid en uiterlijk? Daar heb je het waarschijnlijk al meer dan druk genoeg mee als je eerlijk durft te zijn.

Welke Kleding is juist in de sportschool?

Het is verleidelijk om die spieren waar jij trots op bent iets te veel te willen tonen. Ook al is er voor de ander misschien helemaal niet zoveel te zien. Vaak is dit goed terug te zien in de kledingkeuze. Iedereen doorloopt een fase waarbij de shirtjes kleiner worden. Sommigen trekken het zelfs uit. Dit is geen goed idee. Laat je inner voice je hier dan ook niet toe verleiden en houd je shirt gewoon aan. Je gaat er echt niet beter van werken als je je zo focust op het feit dat iedereen naar je moet kijken.

Houd je aan je sport schema

Variatie is belangrijk om je lichaam onder druk te houden. Dat weet iedereen. Het is dan alleen niet de bedoeling dat je dit uitlegt in je eigen voordeel. Bijvoorbeeld door niet aan leg day te doen en borst en armen tweemaal of driemaal per week op te pakken in allerlei variaties. Je hebt een schema opgesteld, of laten opstellen, dus houd je hier dan ook gewoon aan. Dit geldt natuurlijk nog meer wanneer je het door een personal trainer hebt laten doen. Waarom zou je hier niet naar luisteren. De kans dat je je doelen haalt een stuk groter als je het wel doet. En een grote hulp kan een smart watch zijn

Techniek gaat boven gewicht in de sportschool

Iedereen wil met zware gewichten gooien en zwaaien. Alleen is het probleem over het algemeen dat gooien en zwaaien geen onderdelen van de oefeningen zijn. Daardoor lijk je in je eigen ogen misschien heel stoer, maar kijkt de rest van de wereld er heel anders tegenaan. Je traint je spieren niet, je loopt meer kans op blessures en wat je doet ziet er ook niet uit. Wat is dan dus eigenlijk het voordeel? Als je het zo bekijkt is er geen voordeel. Zorg dus eerst dat je de juiste techniek onder de knie krijgt en kijk dan eens een keer verder op het gebied van gewicht.

Luister naar de adviezen van een personal trainer

Dat je zelf geen ongevraagd advies mag geven betekent niet dat je alles wat anderen tegen je zeggen maar in de wind geslagen moet worden. Dat geldt misschien niet een willekeurige mede-gym-bezoeker, maar wanneer je een personal trainer in de arm neemt, of je gaat actief op zoek naar advies, bijvoorbeeld door alle voorgaande punten te lezen, doe er dan ook echt iets mee. Het is zowel voor jou als voor de mensen om je heen in de sportschool van belang dat je er de best mogelijke versie van jezelf bent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.