Kilo’s kwijt zo raak je sneller op gewicht

1
374
kilo’s kwijt

Of je het nu leuk vindt of niet, het blijft altijd belangrijk om op je figuur te letten. Je kunt niet eindeloos aan de hamburgers en whisky blijven zitten zonder daar de negatieve effecten van te merken. Gezond eten en voldoende bewegen zijn daarom belangrijk om kilo’s kwijt te raken. Dit weet je zelf ook wel. De vraag is alleen hoe je dit op een relatief gemakkelijke en aantrekkelijke manier aanpakt. Gelukkig is er recentelijk in een onderzoek naar voren gekomen wat je kan doen om net wat meer succes te hebben met deze lifestyle als man.

Kilo’s kwijt? Zoals altijd draait het om data

Het zal je niet verbazen dat het vooral draait om wat je weet. Daarom moet je dus ook meten wat je eet. Niet letterlijk, maar wel figuurlijk. Je gaat bijhouden wat je eet. Daardoor krijg je dus een heel exact zicht op wat je nu eigenlijk naar binnen stopt op een dag. Zo kan je ook precies zien welke overbodige snacks daartussen zitten. Om over de frisdranken en dergelijke nog maar te zwijgen. In het begin kan dit wel wat confronterend zijn. Daarna kan je de data echter in je voordeel gaan gebruiken.

Je gewoontes aanpassen aan de resultaten

Nu je weet wat je eet, kan je daar ook iets mee doen. Je gewoontes aanpassen is hier een voorbeeld van. Eet je al tijden iedere dag om 16.00 een Mars die je ’s ochtends op het station hebt gekocht? Dan kan je je afvragen waarom je dat doet. Heb je die echt nodig? Of is het een gewoonte? En als je de Mars nodig hebt omdat je honger hebt, is er dan geen beter alternatief te bedenken? Zo kan je dus alles stappen in je dagelijks patroon eens langslopen om een beeld te vormen.

Kilo’s kwijt? Leer streng zijn voor jezelf

Voor je denkt dat dit het Ei van Columbus is, is het wel belangrijk om de keerzijde te kennen. Even je eetgewoonten veranderen is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Je zal wel heel streng voor jezelf moeten leren zijn en veel discipline moeten opbrengen om dit voor elkaar te krijgen. Dat zal je ook over lange tijd moeten volhouden. Dit laatste is waarschijnlijk ook het moeilijkste. In het begin zal je namelijk allerlei effecten merken, maar later zal dat allemaal wel wat afnemen. Het is dus belangrijk om hierop voorbereid te zijn wanneer je eraan begint.

Veel afvallen en gewicht behouden

De reden waarom discipline zo belangrijk is, is niet lastig te bedenken. In de beginfase zal je merken dat je gewicht verliest. Bovendien zal je je een stuk gezonder, fitter en actiever voelen. Na enige tijd zal echter het gewichtsverlies afremmen. Bovendien is het ook zo dat je meer gewend raakt aan de fitte vorm waarin je steekt. Juist dan komt de discipline om de hoek kijken, want dan ben je geneigd om in oude patronen te vervallen omdat je denkt dat dit wel kan. Probeer dit dus wel voor te blijven door goede voeding.

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.